söndag 3 juli 2011

Power Big Meet 2011 börjar närma sig ....

Nu är det bara några dagar kvar tills Power Big Meet 2011 drar igång ute på Johannisbergs flygfält i Västerås på torsdag klockan 11:00.
Om du har missat den fina dokumentären om träffen som gick på SVT för ett tag sen så har du chansen att se den på webben, men den finns upplagd bara fram till den 13 juli.
SVT dokumentär : Bilar, 50-tal & rock'n'roll

Det allra första Power Meet hölls i Anderstorp 1978 och 1984 så hölls det i Västerås för första gången.
1985 var jag på Power Meet i Västerås för första gången, 1986 var det i Kinnekulle och då missade jag det men när Power Meet återvände till Västerås 1987 så var jag där igen och jag har inte missat ett enda Power Big Meet sedan dess så när jag styr kosan söderut mot Västerås på onsdag så blir det 26e gången som jag deltar i Power Big Meet.

Den allra första bilden jag tog på Power Meet 1985.
Det blev förresten den enda bilden jag tog för att jag blev så överväldigad
av alla fina bilar att jag inte tog några fler kort.
Men nuförtiden är det annorlunda, ifjol blev det drygt 1400 bilder och
här är den allra senast tagna bilden, Dans Fleetwood får lite välbehövlig
soppapåfyllning sent på lördagskvällen Power Big Meet 2010.

För mera info om årets Power Big Meet, klicka in dig här: Power Big Meet
Och Västerås tidningen VLT har en Power Meet specialsida som finns här: VLT Power Meet

Info om Power Big Meet 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar